Maandag 15 februari 2016
Klanten werven is vaak moeilijk, maar zeker niet onmogelijk. Hoe zorg je ervoor dat jouw praktijk succesvoller wordt? Wat zijn strategieën die wel werken en wat vooral niet?
Meer klanten werven
In dit artikel vind je vijf tips waarmee je als coach meer klanten naar je toe kunt trekken.
1. Mond-tot-mondreclame
Je zou het misschien niet meteen zeggen, want in de huidige tijd lijkt een website voor alles te zorgen, maar toch is mond-tot-mondreclame nog steeds de beste vorm van reclame. Vraag aan bekenden en aan bestaande klanten of zij jouw bedrijf aan willen bevelen. Dat hoeft niet alleen bij potentiële klanten te zijn, want via via komen klanten soms uit heel onverwachte hoek.
2. Een goede website
We noemden het net al even. Het is wel degelijk belangrijk dat jij een online visitekaartje hebt. Zorg dat je website er mooi en netjes uitziet en precies jouw USP benadrukt. Wanneer je veel bezoekers via de zoekmachine wilt krijgen, is het belangrijk dat jouw website voldoet aan de SEO-eisen.
Hier kan je jezelf in verdiepen, maar je kan er natuurlijk ook voor kiezen om het door een professional te laten doen.Vergeet ook niet om dagelijk op social media actief te zijn.
3. Durf je prijzen te verhogen
Te lage prijzen trekken geen klanten voor de lange termijn. Je krijgt dan te maken met 'koopjesshoppers', zoals je ook in de supermarkt ziet. Ze halen bij jou je goedkoopste dienst en stappen eenvoudig over naar een andere coach, wanneer hij of zij dit nog goedkoper aanbiedt. Het is ook zeker niet vreemd om je prijzen jaarlijks iets te verhogen in verband met de inflatie.
4. Bied bestaande klanten meer diensten aan
Bestaande klanten zijn bekend met jouw service en je hoeft dan ook niet meer te onderbouwen waarom zij voor jou moeten kiezen. Het is belangrijk om in te spelen op hun behoeften. Denken zij dit of dat nog nodig te hebben? Jij regelt het wel.
5. Werk samen met anderen
Heb jij het even heel druk? Schuif je klanten dan gerust door naar een andere coach. Maak afspraken hierover. Wanneer hij of zij dezelfde tactiek toepast wat klanten betreft, is er een mooie wisselwerking.
Onderscheiden als coach
Wil jij je als coach onderscheiden en meer klanten aantrekken? Maak dan gebruik van de Werkenergieanalyse. Vraag een gratis demo aan.
![meer klanten](/inc/media/content/afbeeldingen/nieuws/content/meer_klanten.jpg)